lawendowa

lawendowa

środa, 22 października 2014

Drożdżowo..

Za oknem pochmurno a my wiemy jak temu zaradzić :) i tak zrobiłyśmy sobie słodką przyjemność dla naszego podniebienia:)
Jabłka pieczone w cieście francuskim mniam....:)

Potrzebne będą : - jabłuszka - 250 g ciasta francuskiego - żółtko - 2 łyżki mleka - 20-30 g pokrojonych płatków migdałów - łyżki syropu klonowego Ciasto rozwałkować. Wykroić z niego 4 kwadraty i 4 krążki (w zależności ile jest jabłek (u mnie akurat 3 ) Na środku każdego kwadratu ułożyć obrane i wydrążone wcześniej jabłuszko (które również wypełniamy migdałami i syropem klonowym ( dodaję również trochę cynamonu). Złożyć po przekątnej. Zlepić rogi. Środek ciasta przykryć krążkiem (ja o owym krążku zapomniałam i skleiłam tylko ciasto:) Powierzchnię ciasta posmarować żółtkiem zmiksowanym z mlekiem. Jabłka piec 15 min w 200 stopniach . Temperaturę zmniejszyć do 180 stopni i piec następne 10- 15min aby było zarumienione. 

Smacznego :-) 

Jabłuszka w tym cieście są rewelacyjne a moja córka do tego musi mieć kakao:) Przy okazji podaję przepis na wyśmienite ciasto francuskie (przepis sprawdzony wielokrotnie ) Dostałam go kiedyś od znajomej , która namiętnie szuka czegoś nowego w necie i lubi eksperymentować :) ale tu akurat wszystko się udało:) - 40 dag mąki pszennej zwykłej ( ja zawsze używam poznańskiej albo tortowej) - 40 dag schłodzonego masła -1 łyżeczka soli - 1 jabłko -200 ml wody (aby ciasto było pulchne, dało się dobrze wałkować, wyrobić jak na pierogi ) Sól rozpuścić w wodzie. Zagnieść ciasto z mąki, jajka i wody. Wyrobić jednolite dosyć miękkie i nieklejące ciasto (takie jak na pierogi i schłodzić w lodówce min. 30 minut.) Rozwałkować masło przez mokre płótno w prostokąt i schładzać w lodówce do chwili aż będzie miało taką konsystencję jak schłodzone ciasto podstawowe. Wyłożyć na stolnicę ciasto podstawowe i rozwałkować na placek. W środku grubszy, a przy brzegach nieco cieńszy. Na środku rozwałkowanego placka położyć „ciasto maślane” i przykryć je ciastem podstawowym, składając placek w kopertę. Ciasto rozwałkować na prostokąt. Rozwałkowany placek złożyć na trzy części i włożyć do lodówki na ok 60 minut ( ja osobiście daję na 45:). Schłodzone ciasto rozwałkować ponownie na prostokąt, złożyć i powtórzyć czynność, po czym znowu rozwałkować. Mówi się, ze trzeba je rozwałkowywać i schładzać przynajmniej 4- 5 x ale kto by tyle czekał:) Ciasto francuskie wstawić się do piekarnika nagrzanego do temp. 220-240°C na ok 10-12 minut. Podczas pieczenia ciasto powinno trzykrotnie zwiększyć swoją objętość i rozwarstwić się na cienkie, kruche płatki.