lawendowa

lawendowa

poniedziałek, 5 stycznia 2015

Ciasto drożdżowe z jabłkami...

                     
Ciasto drożdżowe z jabłkami  a do tego mała czarna i można poczytać książkę:)

U mnie za oknem prawie wiosna tylko termometr mógłby nieco bardziej podskoczyć do góry i pewnie wyszłabym zjeść na taras:)
Wczoraj jak zwykle wieczorem bo nie wiem gdzie i kiedy uciekł mi dzień upiekłam placka z jabłkami , którego "pochłonęliśmy " od razu :)
Moja M. "udekorowała" go po swojemu no bo jak mogłabym jej nie pozwolić skoro w przyszłości ma zamiar wziąć udział w jakimś programie kulinarnym jak mówi:) Także niech się dziecię uczy:)
Placek łatwy do zrobienia bo chyba nie ma trudnej szarlotki:) Polecam!

Przepis podam później bo teraz czas mnie goni a pojutrze znikam stąd na trochę dłużej..niestety sprawy zdrowotne mojej córki.

Pozdrawiam cieplutko ...





Przepis :

3 szklanki mąki
1 jajko
szklanka mleka
pół cukru waniliowego
szczypta soli
szklanka cukru pudru
15 dag margaryny
4 dag drożdży
cynamon
jabłka (ja dałam 4 duże)

Najpierw przygotowujemy rozczyn. Drożdże rozetrzyj z cukrem waniliowym, 4 łyżkami mąki i dodaj pół szkl. ciepłego mleka. Pozostaw do wyrośnięcia.

Następnie kiedy ciasto podrośnie dodaj resztę mleka, mąkę , sól, jajko, cukier puder oraz margarynę (można ją lekko roztopić ). Zagnieć ze wszystkich składników ciasto i daj ponownie do wyrośnięcia.

Większą połowę ciasta wyłóż do formy wyłożonej papierem do pieczenia na to zetrzyj jabłka starte na grubej tarce posyp je cynamonem (ja posypałam jeszcze delikatnie cukrem waniliowym).
Drugą część ciasta rozwałkuj i wytnij równoległe paski a  następnie przeplataj jedno pod drugim (moja córka poszła na łatwiznę i ułożyła jedno obok drugiego ale wybaczam;)
Piec 45-50 min w 180 stopniach.
Po upieczeniu posyp cukrem pudrem i jedz do syta;)