lawendowa

lawendowa

poniedziałek, 23 marca 2015

Makaron po włosku :)

Jak ja lubię niespodzianki ! a zwłaszcza kulinarne:)
Nie nie tym razem mój mąż nie zrobił obiadu tylko sama muszę ale z ogromną chęcią bo dostałam od koleżanki z Włoch mnóstwo makaronów mniam:))) i dzisiaj będzie obiad na szybko ale jakże smakowity. 
Córka kończy lekcje o 17 także zje ze smakiem więc pędzę do kuchni...przepis podam później można robić z innym makaronem wiem, że to nie będzie to samo ale danie jest pyszne :)




Penne z szynką, ziołami i kurczakiem zapiekany pod serową kołderką 

- makaron penne 
- 2 ząbki czosnku
-8 plasterków szynki
- ser raclette na przykrycie (może być gouda albo edamski)
- zioła, sól i pieprz
- 5 łyżek masła+ trochę oliwy
- pierś z kurczaka

Makaron penne( ja miałam troszkę inny) gotujemy według uznania najlepiej al dente 
Na patelni rozgrzać 3 łyżki oliwy z oliwek (może być również niewielka ilość masła) dodać rozgnieciony czosnek ( moje opakowanie zawiera już kawałki  peperoncino) smażyć do czasu kiedy czosnek zacznie brązowieć. Następnie dodaj pokrojoną wcześniej w podłużne kawałki szynkę oraz kawałki piersi  kurczaka. i zrumienić .Potem dodać świeżo pokrojoną pietruszkę, sól, pieprz i zioła. 
Kiedy mięsko już będzie miękkie dodaj wcześniej ugotowany makaron z resztą masła i wszystko razem wymieszaj.
Nastaw piekarnik na 150 stopni..na makaron nałóż pokrojone w paski plastry sera i wstaw do pieca na ok. 15 min. Po tym czasie wyjmij z piekarnika na serowej kołderce powinny pojawić się bąble i danie gotowe:-)

                                         Makaron.. znaczy szybko i smacznie :)


Nie posiadam niestety zdjęć z dzisiejszego obiadu bo miałam bardzo mało czasu na jego zrobienie a w dodatku przyszła koleżanka z dzieckiem więc wiecie jak to jest:)