lawendowa

lawendowa

czwartek, 8 października 2015

Racuchy drożdżowe z mascarpone

Zaczęła się jesień a u mnie zaczął się sezon na grypę :( Wróciłam wczoraj z pracy i od razu do łóżka bo tak okropnie było mi zimno.. Głowa pęka nic się nie chce ale biorę przykład z mojej córy i nie daje się chorobie. Trzeba ugotować obiad, pójść po dziecko do szkoły, zaraz dojdzie kolejna porcja grzybów i mam nadzieje, że nie rozłożę się na dobre bo przecież przed nami weekend :)
Korzystając z okazji, że mam wolną chwilę pochwalę się przepisem na wyśmienite racuchy drożdżowe z serkiem mascaropone. Ciasto moment wyrosło z racji tego, że w domu jest cieplutko i nie trzeba czekać długo, czego nie lubię zwłaszcza jak jestem głodna;)
Racuchy są przepyszne, bardzo lekkie i chrupiące.
Przepis na ciasto mam od swojej babci, która często nam takie placki robiła (noo może wtedy jeszcze bez tego serka bo nie było:)



                                                           




Przepis :

25 dag mąki

1 i 1/2 dag drożdży

5 dag margaryny

1/4 l mleka

2 jajka

5 dag cukru

serek mascarpone

śmietanka 30%
olej

Drożdże rozmieszać z łyżeczką cukru i 1/2 szkl. mleka (ciepłego) wlać do mąki.
Następnie dodać utarte z cukrem jajka. resztę mleka i stopioną margarynę wybić dobrze do uzyskania pęcherzyków. Ciasto powinno mieć gęstość śmietany..pozostawić do wyrośnięcia.
Wyrośnięte ciasto nakładać na rozgrzany olej, smażyć z obydwu stron.
Serek mascarpone ubić ze śmietanką 30% i odrobiną cukru pudru (tak by był słodki) nałożyć na 
racuchy.




Kochani jestem też na Instagramie/(widoczny na moim blogu ) Postaram się chociaż tam być trochę częściej :-)

Pozdrawiam i życzę wszystkim miłego dnia :-)