lawendowa

lawendowa

niedziela, 20 marca 2016

Tarta z jagodami i bezą



Z racji tego, że na święta nie będzie mnie w domu i nie upiekę żadnego mazurka ani babki to postanowiłam zrobić tartę z jagodami i bezą na ciemnym cieście a jak wyszła? 
Spróbujcie same polecam! :-)


Składniki na blaszkę o średnicy 28 cm

-  250 gram mąki pszennej

- 3 żółtka

- pół kostki masła

- łyżka cukru

- łyżeczka proszku do pieczenia

- 2 łyżeczki ciemnego kakao

- łyżka zimnej wody

-bułka tarta lub pergamin do wyłożenia blachy

Nadzienie

-budyń waniliowy

- pól litra mleka

-łyżeczka masła

- 250 gram jagód

Na bezę

- 3 białka i pół szkl. cukru

Przygotowanie :

Z podanych składników zagniotłam ciasto i zawinęłam ciasno w folię a następnie włożyłam do lodówki na godzinę.
Wyłożyłam na blachę, nakłułam widelcem i podpiekłam 15 min w nagrzanym do 180 stopni piekarniku.
W tym czasie ugotowałam budyń i ubiłam pianę z białek.  Na gotowy spód dałam budyń , następnie jagody a na wierzch nałożyłam pianę z białek. Całość piekłam 25 min.










                                                        
                                                                         Smacznego :)